zaterdag 18 juni 2011

Een reactie op de bezuigingingen op de orkesten

"Ik ben met stomheid geslagen door de plannen die de minister met de orkesten heeft. Niet alleen verbijsterd ben ik over zijn voornemen met betrekking tot de orkestvoorziening in het noorden van ons land, ook aangaande zijn plannen ten aanzien van de andere regio's. Ik ben heel benieuwd hoe de leden van de Tweede Kamer zullen reageren op de plannen van de minister. . . ."
Dat waren onder veel meer de woorden, die Charles de Wolff in 1987 ─ in die tijd vaste dirigent van het Noordelijk Filharmonisch Orkest (NFO) ─ tegen mij sprak toen ik hem om een reactie vroeg op de voornemens van de toenmalige minister van WVC, Elco Brinkman, bekend werden.
Met het Prediker-woord "Er is niets nieuws onder de zon", kunnen wij weinig meer dan nogmaals signaleren dat machthebbers ─ en niet zelden zijn dat politici ─ de allerslechtste categorie van het zoogdier mens vormt.

Geen opmerkingen: